USTALENIE WARUNKÓW ZABUDOWY

Jednostka:

Wymagane dokumenty:

Wniosek o ustalenie warunków zabudowy.

Mapa zasadnicza lub, w przypadku jej braku, mapa ewidencyjna, pochodzące z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, obejmujące teren, którego wniosek dotyczy, wraz z obszarem, na który inwestycja będzie oddziaływać, w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych również w skali 1:2000.

Do wniosku należy dołączyć mapę w postaci elektronicznej – w obowiązującym państwowym systemie odniesień przestrzennych albo papierowej. Zakres mapy powinien umożliwiać określenie obszaru analizowanego, który należy wyznaczyć wokół terenu objętego wnioskiem, w odległości minimum trzykrotnej szerokości frontu terenu, jednak nie mniejszej niż 50 m. Przez front terenu należy rozumieć tę część granicy działki budowlanej, która przylega do drogi publicznej lub wewnętrznej, z której odbywa się główny wjazd na działkę.

Kopia w/w mapy z określeniem granic terenu objętego wnioskiem oraz obszaru, na który inwestycja będzie oddziaływać.

Charakterystyka inwestycji obejmująca:

  • określenie zapotrzebowania na wodę, energię oraz sposób odprowadzania lub oczyszczania ścieków, a także innych potrzeb w zakresie infrastruktury technicznej, a w razie potrzeby również sposobu unieszkodliwiania odpadów,
  • określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenia i gabarytów projektowanych obiektów budowlanych oraz powierzchni terenu podlegającej przekształceniu, przedstawione w formie opisowej i graficznej na kserokopii w/w mapy,
  • określenie charakterystycznych parametrów technicznych inwestycji oraz dane charakteryzujące jej wpływ na środowisko;

Określenie powierzchni sprzedaży, w przypadku planowanej budowy obiektu handlowego.

Dokumenty potwierdzające zapewnienie dostępu planowanej inwestycji do infrastruktury technicznej, w szczególności w zakresie dostaw: energii elektrycznej, wody i gazu oraz odbioru ścieków.

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach z nadaną klauzulą ostateczności , wydawana w trybie przepisów ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022r., poz. 1029 z późn. zm.) - wyłącznie w przypadku planowanych przedsięwzięć  mogących znacząco oddziaływać na środowisko określonych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839);

W przypadku działania przez pełnomocnika albo prokurenta – pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy albo dokument stwierdzający udzielenie prokury (oryginał lub jego odpis urzędowo poświadczony odpis).

W przypadku wniosku składanego przez osobę prawną - aktualny odpis z KRS.

Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej.Nie wyklucza się konieczności dołączenia innych załączników, po zapoznaniu się przez organ z treścią wniosku i charakterem planowanej inwestycji.

 

Miejsce złożenia dokumentów:

Dokumenty należy złożyć w kancelarii Urzędu Miejskiego w Koluszkach, ul. 11 Listopada 65, w godzinach pracy urzędu: 

  • w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 8:00 – 16:00 
  • we wtorki w godz. 8:00 – 17:00 
  • w piątki w godz. 8:00 – 15:00 

Opłaty:

  • Opłata skarbowa zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022r., poz. 2142 z późn. zm.):
  • Za wydanie decyzji o warunkach zabudowy – 598 zł (UWAGA: nie podlega opłacie skarbowej wydanie decyzji o warunkach zabudowy na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego terenu, którego wniosek dotyczy),
  • Od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa albo prokury – 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej). 
  • Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonać przelewem na rachunek bankowy Gminy Koluszki (nr konta 11 1020 3352 0000 1802 0240 6841) lub w kasie Urzędu Miejskiego w Koluszkach.

Termin i sposób załatwienia:

  • Sprawy załatwiane są w terminie 90 dni od daty złożenia wniosku.
  • W przypadku decyzji o warunkach zabudowy dotyczących budowy wolno stojących, nie więcej niż dwukondygnacyjnych budynków mieszkalnych jednorodzinnych o powierzchni zabudowy do 70 m², których obszar oddziaływania mieści się w całości na działce lub działkach, na których zostały zaprojektowane, a budowa jest prowadzona w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych inwestora - termin, o którym mowa powyżej wynosi 21 dni.
  • Do w/w terminów nie wlicza się okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego  (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późn. zm.).
  • Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2022 r., poz. 503 z późn. zm.).
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 zpóźn. zm.).

Tryb odwoławczy:

  • Od decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za pośrednictwem Burmistrza Koluszek, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Inne informacje:

  • W razie stwierdzenia braków formalnych we wniosku, urząd wezwie wnioskodawcę w trybie art. 64 § 2 Kpa do uzupełnienia braków pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania,
  • Mapę zasadniczą, złożoną z kilku części (arkuszy), należy dołączyć do wniosku sklejoną w jeden arkusz.