ZMIANA WPISU W CENTRALNEJ EWIDENCJI I INFORMACJI O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

Jednostka:

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o zmianę wpisu w  Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
  • oryginał dokumentu potwierdzający tożsamość
  • w przypadku załatwiania sprawy za pośrednictwem pełnomocnika druk pełnomocnictwa (nie wymagane w przypadku ujawnienia danych pełnomocnika w CEIDG) 
  • dowód opłaty za pełnomocnictwo ( opłaty można dokonać w kasie UM w Koluszkach lub na rachunek bankowy Gminy Koluszki nr 11 1020 3352 0000 1802 0240 6841)

Miejsce złożenia dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyćw budynku Urzędu Miejskiego w Koluszkach ul. 11 Listopada 65, parter pokój nr 007 w następujących terminach: 
  1. w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 8:00 – 16:00,
  2. we wtorki w godz. 8:00 – 17:00,
  3. w piątki w godz. 8:00 – 15:00
  • przesłać pocztą na adres Urząd Miejski w Koluszkach, 95-040 Koluszki, ul. 11 Listopada 65 (wniosek musi być opatrzony własnoręcznym podpisem poświadczonym przez notariusza)
  • elektronicznie przez biznes.gov.pl lub przez stronę www.ceidg.gov.pl

Opłaty:

Nie podlega opłacie

Termin i sposób załatwienia:

  • organ gminy przekształca wniosek na postać dokumentu elektronicznego i przesyła do CEIDG nie później niż w dniu roboczym następującym po dniu otrzymania wniosku
  • jeśli wniosek złożony w postaci papierowej jest niepoprawny, organ gminy niezwłocznie wskazuje wnioskodawcy uchybienia oraz wzywa do skorygowania lub uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni roboczych, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego    (T.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000),
  • ustawa z dnia 06 marca 2018 r.. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (T.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 541),
  • ustawa z dnia 06 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (T.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 162; zm.: Dz. U. z 2021 r. poz. 2105 oraz z 2022 r. poz. 24, poz. 974 i poz. 1570),
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (T.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1923; zm.: Dz. U. z 2021 r. poz. 1000 i poz. 1718 oraz z 2022 r. poz. 91, poz. 655, poz. 764, poz. 830, poz. 1301 i poz. 1570).

Tryb odwoławczy:

Od czynności tych nie przysługują środki odwoławcze, CEIDG w systemie teleinformatycznym prowadzi minister właściwy ds. rozwoju i technologii

Inne informacje:

Wniosek o zmianę danych w CEIDG składa gdy zaszły zmiany w zakresie: 

  • danych osobowych lub obywatelstwa 
  • nazwy działalności gospodarczeje działalności gospodarczej lub do dnia ustanowienia 
  • adresu do doręczeń, adresu stałego miejsca wykonywania działalności, adresu zamieszkania 
  • danych kontaktowych firmy (adres poczty elektronicznej, adres strony internetowej, numer telefonu
  • adresu skrzynki ePUAP 
  • przedmiotu wykonywanej działalności opisanej kodami PKD, w tym przeważającego kodu PKD 
  • daty rozpoczęcia działalności 
  • danych zarządcy sukcesyjnego
  • danych przedstawiciela ustawowego innego niż kurator lub opiekun, syndyk, nadzorca lub zarządca w postępowaniu restrukturyzacyjnym - o ile są wymagane 
  • małżeńskiej wspólności majątkowej 
  • rachunku bankowego 
  • zawiadomienia o wyborze prowadzenia ksiąg rachunkowych 
  • adresu przechowywania dokumentacji rachunkowej 
  • pełnomocnika do CEIDG 
  • informacje dotyczące spółki cywilnej

Wpis do CEIDG jest dokonywany na wniosek, chyba, że przepis szczególny przewiduje wpis z urzędu.

CEIDG przesyła informacje o zmianach do urzędu skarbowego, GUS, ZUS/ KRUS i do rejestrów działalności regulowanej.