WPIS DO EWIDENCJI SZKÓŁ I PLACÓWEK NIEPUBLICZNYCH
Jednostka:
Wymagane dokumenty:
Zgłoszenie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych wraz z załączoną dokumentacją, która obejmuje:
- statut placówki lub projekt organizacji wychowania przedszkolnego, które ma być organizowane w danej formie;
- dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce;
- potwierdzenie osobowości prawnej (aktualny odpis z KRS lub CEIDG);
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu zajmowanego przez szkołę lub placówkę;
- informacja osoby prowadzącej o zapewnieniu warunków lokalowych umożliwiających prowadzenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych, realizacji innych zadań zawartych w statucie/projekcie organizacji wychowania przedszkolnego,
- bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy, w tym pozytywne opinie dotyczące bezpieczeństwa i higieny w lokalu (Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej); w przypadku szkoły podstawowej i gimnazjum
- zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 14 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe oraz pozytywna opinia kuratora oświaty;
- dane niezbędne do wpisania szkoły lub placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej. .
Miejsce złożenia dokumentów:
Dokumenty należy złożyć w Kancelarii Urzędu Miejskiego w Koluszkach przy ul. 11 Listopada 65:
- w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 8.00 – 16.00
- we wtorki w godz. 8.00 – 17.00
- w piątki w godz. 8.00 – 15.00
Opłaty:
- Nie podlega opłacie
Termin i sposób załatwienia:
- Zgłaszający uzyskuje zaświadczenie o wpisie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych lub decyzję administracyjną o odmowie dokonania wpisu do ewidencji w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia.
Podstawa prawna:
- art. 168 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe.
Tryb odwoławczy:
- Od decyzji o odmowie dokonania wpisu do ewidencji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Łódzkiego Kuratora Oświaty, za pośrednictwem Burmistrza Koluszek, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.