UDZIELENIE DOTACJI DLA KLUBÓW SPORTOWYCH W ZAKRESIE TWORZENIA WARUNKÓW SPRZYJAJĄCYCH ROZWOJOWI SPORTU
Jednostka:
Wymagane dokumenty:
O dotację na przedsięwzięcie z zakresu sportu mogą ubiegać się kluby sportowe, o których mowa w art. 3 i art. 4 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie, nienależące do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku, działające na terenie Gminy Koluszki. Wniosek o udzielenie dotacji powinien zawierać:
- dane ubiegającego się o wsparcie przedsięwzięcia,
- wskazanie celu, który wnioskodawca zamierza osiągnąć,
- informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych, wskazujących możliwość realizacji przedsięwzięcia,
- zakres rzeczowy przedsięwzięcia,
- termin i miejsce realizacji przedsięwzięcia,
- kalkulację przewidywanych kosztów realizacji przedsięwzięcia, w tym podanie oczekiwanej kwoty z budżetu gminy wraz z jej przeznaczeniem oraz wskazanie udziału środków własnych.
Załączniki do oferty:
- wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego rejestru albo ewidencji właściwej dla formy organizacyjnej danego klubu sportowego wystawionego najpóźniej na 3 miesiące przed terminem składania wniosku,
- odpis statutu podmiotu.
Sprawozdanie (częściowe/końcowe) powinno zawierać część finansową, opisową i rzeczową, w szczególności:
- nazwę przedsięwzięcia,
- termin i miejsce jego realizacji,
- informację o przebiegu realizacji przedsięwzięcia: liczbę zawodów i uczestników,
- krótkie podsumowanie realizacji celów przedsięwzięcia, uwagi do planowanej jego realizacji,
- szczegółowe rozliczenie finansowe dokonane w oparciu o kosztorys załączony do oferty,
- zestawienie kserokopii faktur (rachunków) potwierdzających wydatkowanie środków z dotacji i środków własnych.
Miejsce złożenia dokumentów:
Oferty należy składać w Urzędzie Miejskim w Koluszkach przy ul. 11 Listopada 65 (parter budynku)
- w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 8.00 – 16.00
- we wtorki w godz. 8.00 – 17.00
- w piątki w godz. 8.00 – 15.00
- lub przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Koluszkach ul. 11 Listopada 65; 95-040 Koluszki
Opłaty:
- Nie podlega opłacie
Termin i sposób załatwienia:
W trybie otwartego konkursu ofert:
- termin składania ofert – 21 dni od daty ukazania się ogłoszenia,
- rozstrzygnięcie otwartego konkursu ofert – Komisja Konkursowa powołana Zarządzeniem Burmistrza Koluszek – niezwłocznie,
- przedłożenie propozycji Komisji Konkursowej podziału dotacji do akceptacji przez Burmistrza Koluszek – niezwłocznie,
- przygotowanie umów na realizację zadania publicznego – niezwłocznie.
W trybie z pominięciem otwartego konkursu ofert:
- podjęcie decyzji o realizacji zadania – do 7 dni od daty złożenia oferty przez organizację pozarządową,
- umieszczenie oferty na stronie internetowej, na tablicy ogłoszeń oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 7 dni, w celu zgłaszania uwag dotyczących oferty,
- podpisanie umowy na realizację zadania – niezwłocznie.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U z 2022 r. poz. 1327, z poźn.zm).
- Roczny Program współpracy Gminy Koluszki z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
Tryb odwoławczy:
- Nie przysługuje