UDZIELENIE DOTACJI DLA KLUBÓW SPORTOWYCH W ZAKRESIE TWORZENIA WARUNKÓW SPRZYJAJĄCYCH ROZWOJOWI SPORTU

Jednostka:

Wymagane dokumenty:

O dotację na przedsięwzięcie z zakresu sportu mogą ubiegać się kluby sportowe, o których mowa w art. 3 i art. 4 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie, nienależące do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku, działające na terenie Gminy Koluszki. Wniosek o udzielenie dotacji powinien zawierać: 

  1. dane ubiegającego się o wsparcie przedsięwzięcia, 
  2. wskazanie celu, który wnioskodawca zamierza osiągnąć, 
  3. informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych, wskazujących możliwość realizacji przedsięwzięcia, 
  4. zakres rzeczowy przedsięwzięcia, 
  5. termin i miejsce realizacji przedsięwzięcia, 
  6. kalkulację przewidywanych kosztów realizacji przedsięwzięcia, w tym podanie oczekiwanej kwoty z budżetu gminy wraz z jej przeznaczeniem oraz wskazanie udziału środków własnych. 

Załączniki do oferty: 

  • wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego rejestru albo ewidencji właściwej dla formy organizacyjnej danego klubu sportowego wystawionego najpóźniej na 3 miesiące przed terminem składania wniosku, 
  • odpis statutu podmiotu. 

Sprawozdanie (częściowe/końcowe) powinno zawierać część finansową, opisową i rzeczową, w szczególności: 

  • nazwę przedsięwzięcia, 
  • termin i miejsce jego realizacji, 
  • informację o przebiegu realizacji przedsięwzięcia: liczbę zawodów i uczestników, 
  • krótkie podsumowanie realizacji celów przedsięwzięcia, uwagi do planowanej jego realizacji, 
  • szczegółowe rozliczenie finansowe dokonane w oparciu o kosztorys załączony do oferty, 
  • zestawienie kserokopii faktur (rachunków) potwierdzających wydatkowanie środków z dotacji i środków własnych.

Miejsce złożenia dokumentów:

Oferty  należy składać w Urzędzie Miejskim w Koluszkach przy ul. 11 Listopada 65 (parter budynku) 

  • w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 8.00 – 16.00
  • we wtorki w godz. 8.00 – 17.00
  • w piątki w godz. 8.00 – 15.00
  • lub przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Koluszkach ul. 11 Listopada 65; 95-040 Koluszki

Opłaty:

  • Nie podlega opłacie

Termin i sposób załatwienia:

W trybie otwartego konkursu ofert:

  • termin składania ofert – 21 dni od daty ukazania się ogłoszenia,
  • rozstrzygnięcie otwartego konkursu ofert – Komisja Konkursowa powołana Zarządzeniem Burmistrza Koluszek – niezwłocznie,
  • przedłożenie propozycji Komisji Konkursowej podziału dotacji do akceptacji przez Burmistrza Koluszek – niezwłocznie,
  • przygotowanie umów na realizację zadania publicznego – niezwłocznie.

W trybie z pominięciem otwartego konkursu ofert:

  • podjęcie decyzji o realizacji zadania – do 7 dni od daty złożenia oferty przez organizację pozarządową,
  • umieszczenie oferty na stronie internetowej, na tablicy ogłoszeń oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 7 dni, w celu zgłaszania uwag dotyczących oferty,
  • podpisanie umowy na realizację zadania – niezwłocznie.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U z 2022 r. poz. 1327, z poźn.zm).
  • Roczny Program współpracy Gminy Koluszki z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.

Tryb odwoławczy:

  • Nie przysługuje