SPRZEDAŻ LOKALI NA RZECZ NAJEMCÓW

Jednostka:

Wymagane dokumenty:

  • Wniosek o sprzedaż lokalu

Miejsce złożenia dokumentów:

Dokumenty można złożyć w Kancelarii Urzędu Miejskiego w Koluszkach ul. 11 Listopada 65 (parter) w następujących godzinach:

  • w poniedziałki, środy i czwartki  w godz. 8:00 – 16:00;
  • we wtorki w godz. 8:00 – 17:00;
  • w piątki w godz. 8:00 – 15:00,
  • lub przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Koluszkach, 95-040 Koluszki, ul. 11 Listopada 65.

Opłaty:

  • Wniosek nie podlega opłacie. Nabywca ponosi koszty przygotowania lokalu mieszkalnego do sprzedaży. Przed aktem notarialnym – wpłata ceny sprzedaży lokalu lub pierwszej raty w przypadku ratalnej sprzedaży lokalu mieszkalnego oraz ceny udziału w prawie własności nieruchomości gruntowej lub wniesienie pierwszej opłaty wraz z podatkiem VAT za oddanie udziału w prawie użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej związanego z własnością lokalu.

Termin i sposób załatwienia:

Termin około 5 miesięcy.

Czynności wynikające z ustawy o gospodarce nieruchomościami:

  • inwentaryzacja lokalu mieszkalnego – do 60 dni,
  • zaświadczenie o samodzielności lokalu – 30 dni,
  • operat szacunkowy – 30 dni,
  • uchwała Rady Miejskiej w Koluszkach dotycząca wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego,
  • wykaz o przeznaczeniu do sprzedaży – 6 tygodni,
  • przygotowanie i podpisanie protokołu uzgodnień,
  • ustalenie terminu podpisania aktu notarialnego.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami(Dz. U. z 2021 roku poz. 1899 z późniejszymi zmianami).
  • Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2021 roku poz. 1048).

Tryb odwoławczy:

  • Nie przysługuje