SPRZEDAŻ LOKALI NA RZECZ NAJEMCÓW
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o sprzedaż lokalu
Miejsce złożenia dokumentów:
Dokumenty można złożyć w Kancelarii Urzędu Miejskiego w Koluszkach ul. 11 Listopada 65 (parter) w następujących godzinach:
- w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 8:00 – 16:00;
- we wtorki w godz. 8:00 – 17:00;
- w piątki w godz. 8:00 – 15:00,
- lub przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Koluszkach, 95-040 Koluszki, ul. 11 Listopada 65.
Opłaty:
- Wniosek nie podlega opłacie. Nabywca ponosi koszty przygotowania lokalu mieszkalnego do sprzedaży. Przed aktem notarialnym – wpłata ceny sprzedaży lokalu lub pierwszej raty w przypadku ratalnej sprzedaży lokalu mieszkalnego oraz ceny udziału w prawie własności nieruchomości gruntowej lub wniesienie pierwszej opłaty wraz z podatkiem VAT za oddanie udziału w prawie użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej związanego z własnością lokalu.
Termin i sposób załatwienia:
Termin około 5 miesięcy.
Czynności wynikające z ustawy o gospodarce nieruchomościami:
- inwentaryzacja lokalu mieszkalnego – do 60 dni,
- zaświadczenie o samodzielności lokalu – 30 dni,
- operat szacunkowy – 30 dni,
- uchwała Rady Miejskiej w Koluszkach dotycząca wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego,
- wykaz o przeznaczeniu do sprzedaży – 6 tygodni,
- przygotowanie i podpisanie protokołu uzgodnień,
- ustalenie terminu podpisania aktu notarialnego.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami(Dz. U. z 2021 roku poz. 1899 z późniejszymi zmianami).
- Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2021 roku poz. 1048).
Tryb odwoławczy:
- Nie przysługuje