WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ Z AKT EWIDENCJI LUDNOŚCI I DOWODÓW OSOBISTYCH

Jednostka:

Wymagane dokumenty:

  • Wniosek
  • Dokument potwierdzający tożsamość

Miejsce złożenia dokumentów:

Dokumenty należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Koluszkach przy ul. 11 Listopada 65 (parter budynku) 

  • w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 8:00 – 16:00 
  • we wtorki w godz. 8:00 – 17:00 
  • w piątki w godz. 8:00 – 15:00 

Opłaty:

  • Opłata skarbowa - 17zł
  • Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówkowej w kasie Urzędu Miejskiego lub na konto 11 1020 3352 0000 1802 0240 6841
  • Wyjątek - zwolnienie przedmiotowe i podmiotowe z opłaty wskazane w ustawie o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1923)

Termin i sposób załatwienia:

  • Do 7 dni

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r., o ewidencji ludności (Dz. U. z 2022 r., poz.1191)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r., Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r., o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1923)

Tryb odwoławczy:

Zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia lub o wydanie zaświadczenia o treści innej niż żądana, przysługuje stronie prawo wniesienia zażalenia do Wojewody Łódzkiego w terminie 7 dni.

Inne informacje:

  • Wnioskodawca musi udokumentować swój interes prawny w uzyskaniu zaświadczenia. Zaświadczenie wydaje się osobie, której ono dotyczy lub osobie upoważnionej na piśmie.