WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ Z AKT EWIDENCJI LUDNOŚCI I DOWODÓW OSOBISTYCH
Jednostka:
Wymagane dokumenty:
- Wniosek
- Dokument potwierdzający tożsamość
Miejsce złożenia dokumentów:
Dokumenty należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Koluszkach przy ul. 11 Listopada 65 (parter budynku)
- w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 8:00 – 16:00
- we wtorki w godz. 8:00 – 17:00
- w piątki w godz. 8:00 – 15:00
Opłaty:
- Opłata skarbowa - 17zł
- Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówkowej w kasie Urzędu Miejskiego lub na konto 11 1020 3352 0000 1802 0240 6841
- Wyjątek - zwolnienie przedmiotowe i podmiotowe z opłaty wskazane w ustawie o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1923)
Termin i sposób załatwienia:
- Do 7 dni
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r., o ewidencji ludności (Dz. U. z 2022 r., poz.1191)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r., Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r., o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1923)
Tryb odwoławczy:
Zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia lub o wydanie zaświadczenia o treści innej niż żądana, przysługuje stronie prawo wniesienia zażalenia do Wojewody Łódzkiego w terminie 7 dni.
Inne informacje:
- Wnioskodawca musi udokumentować swój interes prawny w uzyskaniu zaświadczenia. Zaświadczenie wydaje się osobie, której ono dotyczy lub osobie upoważnionej na piśmie.