WYDANIE ZAŚWIADCZENIA O PRAWIE DO GŁOSOWANIA

Jednostka:

Wymagane dokumenty:

  • Wniosek
  • Dokument potwierdzający tożsamość

Miejsce złożenia dokumentów:

Dokumenty należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Koluszkach przy ul. 11 Listopada 65 (parter budynku) 

  • w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 8:00 – 16:00 
  • we wtorki w godz. 8:00 – 17:00 
  • w piątki w godz. 8:00 – 15:00

Opłaty:

  • Brak opłat

Termin i sposób załatwienia:

  • Niezwłocznie

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r., Kodeks Wyborczy ( Dz. U. z 2022 r. poz. 1277)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r., Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021r. poz. 735)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 201r.,  w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz. U. z 2017r. poz. 1316)

Tryb odwoławczy:

  • Nie przysługuje

Inne informacje:

  • Wniosek o wydanie zaświadczenia składa się na piśmie lub w formie elektronicznej.
  • Zaświadczenie odbiera się za pokwitowaniem osobiście  lub przez upoważnioną pisemnie osobę, przy czym w upoważnieniu należy wskazać imię (imiona) i nazwisko oraz numer PESEL wyborcy.
  • Zaświadczenie o prawie do głosowania wydaje się do chwili przekazania spisu wyborców przewodniczącemu właściwej obwodowej komisji wyborczej.