WPISANIE DO REJESTRU WYBORCÓW

Jednostka:

Wymagane dokumenty:

  • Wniosek o wpisanie wyborcy do rejestru wyborców wraz z załącznikiem określającym obywatelstwo i miejsce zamieszkania oraz kserokopia ważnego dokumentu potwierdzającego tożsamość
  • Deklaracja

Miejsce złożenia dokumentów:

Dokumenty należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Koluszkach przy ul. 11 Listopada 65 (parter budynku) 

  • w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 8:00 – 16:00 
  • we wtorki w godz. 8:00 – 17:00 
  • w piątki w godz. 8:00 – 15:00 

Opłaty:

  • Brak opłat

Termin i sposób załatwienia:

  • 3 dni od daty złożenia wniosku

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r., Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2022 r., poz. 1277)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r., Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r.,  w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz. U. z 2017 r. poz. 1316)

Tryb odwoławczy:

  • nie przysługuje

Inne informacje:

  • Przed wydaniem decyzji o wpisie do rejestru wyborców Burmistrz Koluszek jest zobowiązany sprawdzić, czy osoba wnosząca wniosek o wpisanie do rejestru wyborców spełnia warunki stałego zamieszkania na danym obszarze.