ZAWIADOMIENIE O UTRACIE DOWODU OSOBISTEGO

Jednostka:

Wymagane dokumenty:

  • Zgłoszenie o utracie dowodu osobistego

Miejsce złożenia dokumentów:

Dokumenty należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Koluszkach przy ul. 11 Listopada 65 (parter budynku) 

  • w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 8:00 – 16:00 
  • we wtorki w godz. 8:00 – 17:00 
  • w piątki w godz. 8:00 – 15:00

Opłaty:

  • Brak opłat

Termin i sposób załatwienia:

  • Niezwłocznie po zgłoszeniu

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2022r., poz. 671)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 stycznia 2020r., w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. z 2020r., poz. 31) 
 

Tryb odwoławczy:

  • Nie przysługuje. Czynność materialno - techniczna

Inne informacje:

  • Osoba, która utraciła dowód osobisty (zgubienie, kradzież), jest obowiązana niezwłocznie zawiadomić najbliższy organ gminy. Zawiadomienie o utracie dowodu osobistego wymaga osobistego stawiennictwa osoby, która utraciła dowód osobisty.
  • Zgłaszający otrzymuje zaświadczenie o utracie dokumentu stwierdzającego tożsamość.
  • W przypadku niemożności osobistego stawiennictwa osoby, która utraciła dowód osobisty z powodu poważnej choroby, niepełnosprawności lub innej niedającej się pokonać przeszkody, zawiadomienia może dokonać pełnomocnik, po okazaniu pełnomocnictwa udzielonego na piśmie.