ZAWIADOMIENIE O UTRACIE DOWODU OSOBISTEGO
Jednostka:
Wymagane dokumenty:
- Zgłoszenie o utracie dowodu osobistego
Miejsce złożenia dokumentów:
Dokumenty należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Koluszkach przy ul. 11 Listopada 65 (parter budynku)
- w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 8:00 – 16:00
- we wtorki w godz. 8:00 – 17:00
- w piątki w godz. 8:00 – 15:00
Opłaty:
- Brak opłat
Termin i sposób załatwienia:
- Niezwłocznie po zgłoszeniu
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2022r., poz. 671)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 stycznia 2020r., w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. z 2020r., poz. 31)
Tryb odwoławczy:
- Nie przysługuje. Czynność materialno - techniczna
Inne informacje:
- Osoba, która utraciła dowód osobisty (zgubienie, kradzież), jest obowiązana niezwłocznie zawiadomić najbliższy organ gminy. Zawiadomienie o utracie dowodu osobistego wymaga osobistego stawiennictwa osoby, która utraciła dowód osobisty.
- Zgłaszający otrzymuje zaświadczenie o utracie dokumentu stwierdzającego tożsamość.
- W przypadku niemożności osobistego stawiennictwa osoby, która utraciła dowód osobisty z powodu poważnej choroby, niepełnosprawności lub innej niedającej się pokonać przeszkody, zawiadomienia może dokonać pełnomocnik, po okazaniu pełnomocnictwa udzielonego na piśmie.