WYDANIE DOWODU OSOBISTEGO

Jednostka:

Wymagane dokumenty:

  • Wniosek o wydanie dowodu osobistego (wypełnia i podpisuje osoba ubiegająca się o wydanie dowodu osobistego)
  • Do wniosku dołącza się:
  • aktualną fotografię osoby, odpowiadającą wymogom zdjęcia jak do dokumentów paszportowych tj. o wymiarach 35x45 mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle, mającą dobrą ostrość, odwzorowującą naturalny kolor skóry. Obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazującą wyraźne oczy zwłaszcza źrenice i przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i ciemnych okularów
  • Fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku

Miejsce złożenia dokumentów:

Dokumenty należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Koluszkach przy ul. 11 Listopada 65 (parter budynku) 

  • w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 8:00 – 16:00 
  • we wtorki w godz. 8:00 – 17:00 
  • w piątki w godz. 8:00 – 15:00 

Opłaty:

  • Brak opłat

Termin i sposób załatwienia:

  • Do 30 dni.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r., o dowodach osobistych (Dz. U. z 2022 r., poz.671)

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje

Inne informacje:

Dowód osobisty odbiera się osobiście.