ZEZWOLENIE NA LOKALIZACJĘ URZĄDZENIA NIEZWIĄZANEGO Z FUNKCJONOWANIEM DROGI

Jednostka:

Wymagane dokumenty:

  • Wniosek – do pobrania w Urzędzie Miejskim w Koluszkach (II piętro pokój 204) lub na stronie internetowej www.koluszki.pl.
  • Dwa egzemplarze mapy  sytuacyjno – wysokościowej do celów projektowych z zagospodarowaniem terenu w skali 1:500 lub 1:1000 z proponowaną lokalizacją urządzenia infrastruktury technicznej niezwiązanej z funkcjonowaniem drogi np. przyłącza lub sieci energetycznej, wodociągowej kanalizacji sanitarnej, gazowej itp.;
  • Oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca lub inwestor reprezentowany będzie w postępowaniu przez pełnomocnika (art. 33 § 3  Kpa). 
  • Dowód należnej opłaty skarbowej za wydanie pełnomocnictwa w wysokości 17,00 zł, zgodny z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 roku w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007 Nr 187 poz. 1330 ze zmianami).

Miejsce złożenia dokumentów:

Dokumenty można złożyć w Kancelarii Urzędu Miejskiego w Koluszkach ul. 11 Listopada 65 (parter) w następujących godzinach:

  • w poniedziałki, środy i czwartki  w godz. 8:00 – 16:00;
  • we wtorki w godz. 8:00 – 17:00;
  • w piątki w godz. 8:00 – 15:00.

Opłaty:

  • 17,00 zł – opłata  za wydanie pełnomocnictwa zgodna z ustawą o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 roku (Dz. U. z 2020 roku poz. 1546 ze zmianami) – opłatę należy wnieść do każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury). 

Termin i sposób załatwienia:

  • Zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeksu postępowania administracyjnego sprawa zostanie rozstrzygnięta bez zbędnej zwłoki jednak w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia złożenia wniosku, natomiast w przypadku spraw wymagających postępowania wyjaśniającego w terminie nie dłuższym niż 2 miesiące. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia braków zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego.
  • Decyzja administracyjna w przypadku dróg gminnych i powiatowych – drogi publiczne. 
  • Umowa użyczenia terenu w przypadku dróg wewnętrznych.

Podstawa prawna:

  • Art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz. U. z 2021 roku poz. 1376 z późniejszymi zmianami);
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (D. U. z 2021 roku poz. 735 z późniejszymi zmianami);
  • Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 roku (Dz. U z 2020 roku poz. 1546 ze zmianami).
  • Porozumienie nr 94/03/08 z dnia 31 marca 2008 roku w sprawie powierzenia zarządu nad drogami publicznymi powiatowymi Gminie Koluszki.
  • Porozumienie z dnia 29 grudnia 2020 roku w sprawie powierzenia zarządu nad drogami powiatowymi na obszarze Gminy Andrespol
 

Tryb odwoławczy:

  • Od wydanej decyzji administracyjnej przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania w terminie w 14 dni od daty otrzymania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi ul. Piotrkowska 86 za pośrednictwem organu wydającego zezwolenie.

Inne informacje:

  • W przypadku lokalizacji urządzeń, sieci w pasach dróg wewnętrznych procedura jest identyczna jak wyżej opisana. Zgoda na lokalizację zostaje wyrażona w formie umowy użyczenia terenu