OPODATKOWANIE OSÓB FIZYCZNYCH PODATKIEM ROLNYM
Jednostka:
Wymagane dokumenty:
- Informacja o gruntach IR-1 wraz z załącznikami ZIR-1, ZIR-2, ZIR-3
- Dowód tożsamości do wglądu
- W przypadku załatwiania sprawy za pośrednictwem pełnomocnika należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo upoważniające do reprezentowania Podatnika
Miejsce złożenia dokumentów:
Dokumenty należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Koluszkach ul. 11 Listopada 65 (parter budynku)
- w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 8:00 – 16:00
- we wtorki w godz. 8:00 – 17:00
- w piątki w godz. 8:00 – 15:00
Opłaty:
- Złożenie dokumentów wolne od opłat
- Podatek w wysokości naliczonej na podstawie złożonej informacji o gruntach jest płatny w następujących terminach:
- I rata do dnia 15 marca
- II rata do dnia 15 maja
- III rata do dnia 15 września
- IV rata do dnia 15 listopada
- W przypadku otrzymania decyzji po terminie płatności raty (rat), wówczas tę ratę należy wpłacić w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji
- Wpłat należy dokonywać na rachunek Urzędu Miejskiego w Koluszkach nr 11 1020 3352 0000 1802 0240 6841
Termin i sposób załatwienia:
- Bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca; sprawy skomplikowane - nie później niż 2 m-ce od wszczęcia postępowania
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540 ze zm.)
- Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2020 r., poz. 333 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019 r. (Dz. U. z 2019 r., poz. 1105) w sprawie wzorów informacji o gruntach i deklaracji na podatek rolny
- Obowiązujący Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w sprawie średniej ceny skupu żyta za okres 11 kwartałów poprzedzających kwartał poprzedzający rok podatkowy
Tryb odwoławczy:
- Od decyzji w sprawie wymiaru podatku przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego – ul. Piotrkowska 86, 90-103 Łódź za pośrednictwem tutejszego organu podatkowego. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji