Głosowanie nad udzieleniem absolutorium dla Burmistrza Koluszek było głównym punktem środowej sesji Rady Miejskiej w Koluszkach. Głosowanie poprzedziło m.in. zaprezentowanie raportu o stanie gminy, odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej oraz stanowiska Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej. Oba wymienione organy, po wnikliwej analizie sprawozdania z budżetu, pozytywnie zaopiniowały jego wykonanie. W finałowym głosowaniu radni – 19 głosami „za”, przy 2 wstrzymujących się udzielili Burmistrzowi Waldemarowi Chałatowi absolutorium z wykonania budżetu gminy.
Przypominamy, że pozyskane dochody przyniosły ubiegłorocznemu budżetowi kwotę ponad 151,5 mln zł. Na tę kwotęzłożyły się następujące elementy
wpływy z gospodarki gruntami i nieruchomościami 2,9 mln zł,
podatki i opłaty lokalne pobierane od osób prawnych i od osób fizycznych 55,8 mln zł, w tym udziały w PIT 24,8 mln zł,
dotacje celowe z budżetu państwa oraz samorządów blisko 14,4 mln zł,
subwencje ogólne z budżetu państwa – 26,6 mln zł.
sprzedaż majątku 11,3 mln zł,
dotacje pozyskane na dofinansowanie inwestycji 22,4 mln zł.
Wydatki na rok 2023, po dokonanych w trakcie roku zmianach, ostatecznie wykonane zostały w wysokości 160,8 mln zł. Kwota wydatków bieżących osiągnęła poziom niemal 113 mln zł, zaś na inwestycje
finalnie przeznaczono ponad 48 mln zł. Burmistrz, dziękując za pozytywną ocenę ubiegłorocznej pracy, podkreślił, że słowa uznania należą się radnym poprzedniej kadencji, a także wszystkim kierownikom i pracownikom urzędu oraz jednostek organizacyjnych. Absolutorium - jak stwierdził - jest podsumowaniem i oceną pracy całego zespołu ludzi. Dziękował zazaangażowanie pracowników, dzięki którym udało się zrealizować największy w historii Koluszek budżet. Część załogi Urzędu Miejskiego udało nam sie uwiecznić na poniższej fotografii.
