Nowy wiadukt zastąpił obiekt, który służył mieszkańcom Koluszek od 1975 roku i był już w bardzo złym stanie technicznym. Pomimo licznych prac zabezpieczających, wiekowy beton ulegał degradacji, co było zagrożeniem dla jadących pod nim pociągów. Rozbiórka obiektu rozpoczęła się w listopadzie 2021 roku. Nowy wiadukt został wybudowany w technologii nasuwu podłużnego, co umożliwiło prowadzenie prac bez konieczności całkowitego zamykania ruchu kolejowego. Obecna przeprawa nad torami ma dokładnie 132,3 metry długości i 13,4 metrów szerokości. Długość najdłuższego przęsła to 33 metry. Najistotniejsza zmiana w stosunku do poprzedniego obiektu, to wyodrębnienie ciągu pieszo-rowerowego, który nie tylko upłynni ruch, ale przede wszystkim wpłynie na bezpieczeństwo rowerzystów. Zadbano także o bezpieczeństwo pieszych, tworząc wyprofilowany zjazd z wiaduktu w ul. Przejazd. Rolą owego „wybrzuszenia” będzie spowolnienie ruchu przy dojeździe do przejścia dla pieszych.
Dodajmy, ze inwestycja zakładała również rozbudowę dojazdów do wiaduktu (łącznie ok. 600 metrów). Przebudowano także skrzyżowania z drogami gminnymi: ul. Łódzką i Przejazd. Jezdnia i obiekt zyskały również kanalizację deszczową. W ciągu drogi powstały nowe zjazdy i kryte rowy. Przebudowana została także sieć: wodociągowa, elektroenergetyczna i telekomunikacyjna.