Program pn. „Koluszkowska Karta Mieszkańca” jest elementem polityki promocyjnej i społecznej realizowanej przez Gminę Koluszki.
Program ma na celu:
- umacnianie poczucia tożsamości lokalnej mieszkańców;
- poprawę warunków i jakości życia mieszkańców poprzez ułatwienie im dostępu m.in. do dóbr kultury, sportu i rekreacji;
- promocję Gminy jako miejsca atrakcyjnego do osiedlania się;
- zachęcenie do osiedlania się i płacenia tu podatków;
- poszerzenie oferty możliwości spędzania wolnego czasu dla mieszkańców.
Program realizowany będzie w szczególności w następujących obszarach:
- kultura
- sport i rekreacja
- turystyka i wypoczynek
- edukacja publiczna
- opieka nad dziećmi do lat 3
- handel i usługi.
Kto jest uprawniony do korzystania z Karty Mieszkańca?
- mieszkańcy, którzy rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym Łódź-Widzew i deklarują w zeznaniu podatkowym, że ich miejscem zamieszkania jest Gmina Koluszki;
- dzieci do ukończenia 7 roku życia korzystające z Karty rodzica/opiekuna prawnego;
- dzieci i młodzież pomiędzy 7 a 18 rokiem życia korzystający z Karty rodzica/opiekuna prawnego lub własnej, po złożeniu wniosku o jej wydanie przez rodzica/opiekuna prawnego;
- pełnoletni, uczący się mieszkańcy do 25 roku życia.
W jaki sposób można uzyskać Kartę?
Należy udać się do Urzędu Miejskiego w Koluszkach – do Referatu Spraw Obywatelskich (parter) i wypełnić wniosek.
Karta wydawana jest bezpłatnie na 2 lata z możliwością przedłużania; natomiast jej wymiana z powodu zniszczenia, uszkodzenia lub utraty następować będzie za opłatą w wysokości 10,00 zł.
Informujemy, że do Programu mogą przystępować też przedsiębiorcy. W tym celu, na kancelarię Urzędu Miejskiego muszą złożyć deklarację, której wzór znajduje się na stronie urzędu, www.koluszki.pl, w której określą wysokość zniżek i rodzaj usług lub towarów, na które będą obowiązywały zniżki. Gmina zawrze z takim przedsiębiorcą stosowne porozumienie.