Koluszkowska Karta Mieszkańca

Program pn. „Koluszkowska Karta Mieszkańca” jest elementem polityki promocyjnej i społecznej realizowanej przez Gminę Koluszki.

Program ma na celu:

  • umacnianie poczucia tożsamości lokalnej mieszkańców;
  • poprawę warunków i jakości życia mieszkańców poprzez ułatwienie im dostępu m.in. do dóbr kultury, sportu i rekreacji;
  • promocję Gminy jako miejsca atrakcyjnego do osiedlania się;
  • zachęcenie do osiedlania się i płacenia tu podatków;
  • poszerzenie oferty możliwości spędzania wolnego czasu dla mieszkańców.

Program realizowany będzie w szczególności w następujących obszarach:

  • kultura
  • sport i rekreacja
  • turystyka i wypoczynek
  • edukacja publiczna
  • opieka nad dziećmi do lat 3
  • handel i usługi.

Kto jest uprawniony do korzystania z Karty Mieszkańca?

  • mieszkańcy, którzy rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym Łódź-Widzew i deklarują w zeznaniu podatkowym, że ich miejscem zamieszkania jest Gmina Koluszki;
  • dzieci do ukończenia 7 roku życia korzystające z Karty rodzica/opiekuna prawnego;
  • dzieci i młodzież pomiędzy 7 a 18 rokiem życia korzystający z Karty rodzica/opiekuna prawnego lub własnej, po złożeniu wniosku o jej wydanie przez rodzica/opiekuna prawnego;
  • pełnoletni, uczący się mieszkańcy do 25 roku życia.

W jaki sposób można uzyskać Kartę?

  • Należy udać się do Urzędu Miejskiego w Koluszkach – do Referatu Spraw Obywatelskich (parter) i wypełnić wniosek.
  • Karta wydawana jest bezpłatnie na 2 lata z możliwością przedłużania; natomiast jej wymiana z powodu zniszczenia, uszkodzenia lub utraty następować będzie za opłatą w wysokości 10,00 zł.

Koluszkowska Karta Mieszkańca

Do pobrania