Kierownictwo

Burmistrz Koluszek – Waldemar Chałat

Do zadań Burmistrza należy w szczególności:

  • reprezentowanie gminy na zewnątrz,
  • prowadzenie bieżących spraw gminy,
  • podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy,
  • wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu,
  • zapewnienie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników,
  • koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich współpracy,
  • rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi w szczególności dotyczącymi podziału zadań,
  • czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu,
  • przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
  • upoważnianie swojego Zastępcy lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
  • przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od pracowników samorządowych zobowiązanych do ich składania,
  • ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych,
  • zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych gminy,
  • koordynowanie działalności w zakresie nadzoru nad Ośrodkiem Sportu i Rekreacji oraz gminnymi instytucjami kultury,
  • wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa, Regulamin oraz uchwały Rady.

Telefon: (44) 725 67 00 (sekretariat)

Zastępca Burmistrza Koluszek – Tomasz Krawczyk

Zastępca Burmistrza podejmuje czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Burmistrza lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Burmistrza.

  • współdziała z Burmistrzem w zakresie kierowania Urzędem,
  • koordynuje działania w zakresie realizacji uchwał Rady Miejskiej oraz zarządzeń i wytycznych organów administracji rządowej dotyczących oświaty, sportu, kultury i zdrowia,
  • sprawuje bieżący nadzór, w tym prowadzi działania kontrolne na stanowiskach pracy podporządkowanych w strukturze organizacyjnej Urzędu Zastępcy Burmistrza,
  • koordynuje działania w zakresie nadzoru nad szkołami podstawowymi, przedszkolami i żłobkami,
  • w przypadku nieobecności Burmistrza lub niemożności wykonywania przez niego zadań zastępuje Burmistrza,
  • wykonuje inne zadania na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza.

Telefon: (44) 725 67 00 (sekretariat)

Sekretarz Gminy – Beata Kusiak – Stanisławska


Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, a w szczególności:

  • opracowywanie projektów zmian Regulaminu Organizacyjnego Urzędu,
  • opracowywanie projektów podziału referatów na stanowiska pracy,
  • koordynacja i nadzór nad przeprowadzaniem okresowej oceny pracowników,
  • nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr,
  • kierowanie pracą Referatu Organizacyjno-Prawnego oraz Referatu Spraw Obywatelskich,
  • sprawowanie bieżącego nadzoru, w tym prowadzenie działań kontrolnych na stanowiskach pracy podporządkowanych w strukturze organizacyjnej Urzędu,
  • koordynowanie działań w zakresie nadzoru nad Miejsko-Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
  • nadzór nad realizacją zadań wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych,
  • koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych,
  • koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami, referendum, spisami powszechnymi i konsultacjami społecznymi,
  • przygotowywanie raportu o stanie gminy,
  • koordynacja działań związanych z realizacją procedury zarządzania ryzykiem,koordynacja kontroli zarządczej na I i II poziomie kontroli zarządczej,
  • wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza.

Telefon: (44) 725 67 04

Skarbnik Gminy – Bogusława Kubicz

Do zadań Skarbnika Gminy należy:

  • wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
  • kierowanie pracą Referatu Finansowo-Budżetowego i Referatu Podatkowego,
  • nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu gminy,
  • kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty,
  • współdziałanie w opracowywaniu budżetu,
  • współdziałanie w sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej,
  • koordynowanie działań w zakresie nadzoru nad Centrum Usług Wspólnych,
  • wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Burmistrza.

Telefon: (44) 725 67 20