Kierownictwo
Burmistrz Koluszek – Waldemar Chałat
Do zadań Burmistrza należy w szczególności:
- reprezentowanie gminy na zewnątrz,
- prowadzenie bieżących spraw gminy,
- podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu,
- zapewnienie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników,
- koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich współpracy,
- rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi w szczególności dotyczącymi podziału zadań,
- czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu,
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
- upoważnianie swojego Zastępcy lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od pracowników samorządowych zobowiązanych do ich składania,
- ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych,
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych gminy,
- koordynowanie działalności w zakresie nadzoru nad Ośrodkiem Sportu i Rekreacji oraz gminnymi instytucjami kultury,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa, Regulamin oraz uchwały Rady.
Telefon: (44) 725 67 00 (sekretariat)
Zastępca Burmistrza Koluszek – Tomasz Krawczyk
Zastępca Burmistrza podejmuje czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Burmistrza lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Burmistrza.
- współdziała z Burmistrzem w zakresie kierowania Urzędem,
- koordynuje działania w zakresie realizacji uchwał Rady Miejskiej oraz zarządzeń i wytycznych organów administracji rządowej dotyczących oświaty, sportu, kultury i zdrowia,
- sprawuje bieżący nadzór, w tym prowadzi działania kontrolne na stanowiskach pracy podporządkowanych w strukturze organizacyjnej Urzędu Zastępcy Burmistrza,
- koordynuje działania w zakresie nadzoru nad szkołami podstawowymi, przedszkolami i żłobkami,
- w przypadku nieobecności Burmistrza lub niemożności wykonywania przez niego zadań zastępuje Burmistrza,
- wykonuje inne zadania na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza.
Telefon: (44) 725 67 00 (sekretariat)
Sekretarz Gminy – Beata Kusiak – Stanisławska
Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, a w szczególności:
- opracowywanie projektów zmian Regulaminu Organizacyjnego Urzędu,
- opracowywanie projektów podziału referatów na stanowiska pracy,
- koordynacja i nadzór nad przeprowadzaniem okresowej oceny pracowników,
- nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr,
- kierowanie pracą Referatu Organizacyjno-Prawnego oraz Referatu Spraw Obywatelskich,
- sprawowanie bieżącego nadzoru, w tym prowadzenie działań kontrolnych na stanowiskach pracy podporządkowanych w strukturze organizacyjnej Urzędu,
- koordynowanie działań w zakresie nadzoru nad Miejsko-Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
- nadzór nad realizacją zadań wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych,
- koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych,
- koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami, referendum, spisami powszechnymi i konsultacjami społecznymi,
- przygotowywanie raportu o stanie gminy,
- koordynacja działań związanych z realizacją procedury zarządzania ryzykiem,koordynacja kontroli zarządczej na I i II poziomie kontroli zarządczej,
- wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza.
Telefon: (44) 725 67 04
Skarbnik Gminy – Bogusława Kubicz
Do zadań Skarbnika Gminy należy:
- wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
- kierowanie pracą Referatu Finansowo-Budżetowego i Referatu Podatkowego,
- nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu gminy,
- kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty,
- współdziałanie w opracowywaniu budżetu,
- współdziałanie w sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej,
- koordynowanie działań w zakresie nadzoru nad Centrum Usług Wspólnych,
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Burmistrza.
Telefon: (44) 725 67 20