PKP przypieczętowało decyzję o budowie nowego dworca w Koluszkach

Na posiedzeniu Kolegium Oceny Projektów Inwestycyjnych PKP S.A przyjęto do realizacji zakres prac związanych z przebudową dworca kolejowego w Koluszkach. Przypomnijmy, że PKP planuje rozebrać obecny budynek, który znajduje się na peronie, a następnie pobudować nowy obiekt z parkingami, przy wyjściu z tunelu od strony ul. 3 Maja (teren obecnej rampy kolejowej). Decyzja, która zapadła na Kolegium ma charakter kierunkowy, i na jej podstawie w październiku br. zostanie ogłoszony przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej. Z informacji PKP wynika również, że na przełomie sierpnia i września władze Spółki zwrócą się do burmistrza Koluszek o możliwość przeprowadzenia konsultacji społecznych w temacie nowego dworca i oczekiwań mieszkańców.

Obecny dworzec kolejowy, który stoi na peronie 2, całkowicie został oddany do użytku w 1969 r. Zdaniem komentatorów z tamtych czasów, co prawda był on nowocześniejszy w formie, ale za to o wiele mniej funkcjonalny. „W połowie lat pięćdziesiątych zapoczątkowano przebudowę węzła i stacji. Roboty ukończono w 1969 r. Choć nowy dworzec zastąpił budki postawione przez Niemców w 1916 r., ogólnego zachwytu jednak nie wzbudził. Wszystko przez te oszczędności. Najpierw liczono, że dworzec kosztować będzie 30 mln zł. Architekci i budowlańcy zrobili go za 8 mln zł. Cóż więc dziwnego, że w barakach było wszystko: bar mleczny, pomieszczenia dla matki z dzieckiem, fryzjer, a w nowym gmachu prawie nic” – czytamy w Głosie Robotniczym z 1983 r., w którym zamieszczony został wywiad z Aleksym Gozdkiem, naczelnikiem węzła Koluszki.

image_pdfimage_print