Gdzie dzwonić w przypadku braku prądu?

Pojawianie się coraz silniejszych wichur, które dewastują sieć energetyczną, sprawiło, że PGE Dystrybucja scentralizowało system zgłaszania awarii. Dotychczas połączenia klientów na numer alarmowy 991 były obsługiwane lokalnie przez służby ruchu (dyspozytorów) zlokalizowane w 41 centrach dyspozytorskich. Dzięki nowej inwestycji wszystkie wywołania numeru alarmowego kierowane są do konsultantów Telefonicznego Centrum Zgłoszeniowego z siedzibą w Lubartowie, woj. lubelskie. 

Sposób działania systemu

Klienci dzwoniący na nr 991 znajdujący się na terenie działania PGE w pierwszej kolejności obsługiwani będą przez system IVR (Interactive Voice Response) – system automatycznego informowania o występujących przerwach w dostawie energii elektrycznej. System ten informuje również o planowym czasie przywrócenia zasilania (w przypadku przerw spowodowanych pracami planowymi) i przewidywanym czasie przywrócenia zasilania (w przypadku przerw spowodowanych awariami). 

W razie potrzeby pilnego zgłoszenia zagrożenia życia bądź zdrowia, klienci mają również możliwość wybrania bezpośredniego połączenia z konsultantem. Takie zgłoszenia będą miały najwyższy priorytet, dzięki czemu czas oczekiwania na połączenie z konsultantem będzie ograniczony do minimum.

W przypadku masowych awarii sieci elektroenergetycznej obsada Telefonicznego Centrum Zgłoszeniowego będzie wsparta przez wyznaczonych dodatkowych konsultantów, co dodatkowo zwiększy możliwości przyjmowania zgłoszeń od klientów z terenów objętych występowaniem awarii.

Zgłoszenia w Koluszkach 

Mieszkańcy naszej gminy w przypadku chęci zgłoszenia braku dostaw prądu, mają dwie możliwości działania: mogą zgłosić awarię kontaktując się z powyższym centrum alarmowym pod numerem 991, lub przekazać informację do Biura Inżyniera Gminy w Koluszkach (44 725 67 68). Należy jednak pamiętać o tym, że zgłoszenie sprawy do koluszkowskiego BIG nie przyśpieszy naprawy awarii. W myśl nowych zasad, biuro w Koluszkach zbierze bowiem jedynie informacje od mieszkańców i przekaże pod numer alarmowy 991. Wykona zatem tę samą procedurę co zwykły mieszkaniec dzwoniący pod ogólnopolski numer alarmowy.  

Inwestycje w infrastrukturę

Ponieważ na terenie gminy Koluszki najczęściej do awarii sieci energetycznej dochodzi w Gałkowie Dużym i Małym, PGE zaplanowało wymianę awaryjnych linii na powyższym terenie. W tym celu wydano już stosowne pozwolenia.

Gmina przypomina jednocześnie, że nie jest właścicielem linii energetycznych, a tym samym nie odpowiada za braki w dostawach prądu. 

 

image_pdfimage_print