Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Koluszkach ogłasza nabór na stanowisko pracownika socjalnego

Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Koluszkach ogłasza

nabór na stanowisko pracownika socjalnego

Nazwa i adres jednostki: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Koluszkach, 95-040 Koluszki, ul. Brzezińska 32, tel. 44 714 58 25, e-mail: sekretariat@mgopskoluszki.pl

  1. Przedmiot naboru:
  2. Stanowisko: pracownik socjalny.
  3. Wymiar czasu pracy: pełny wymiar
  4. Liczba etatów: 1 etat
  5. Miejsce wykonywania pracy: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Koluszkach
  6. Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze, przemieszczaniem się wewnątrz budynku oraz obsługą interesantów bezpośrednią i telefoniczną oraz za pomocą środków komunikacji elektronicznej) oraz praca na terenie Gminy Koluszki
  7. Obowiązująca norma czasu pracy wynosi 8 godzin na dobę i 40 godzin na tydzień
  8. Zastrzega sobie wolę zatrudnienia wybranych kandydatów na czas określony nie przekraczający 1 roku w celu praktycznego sprawdzenia umiejętności i doświadczenia zawodowego pracownika.
  9. Podstawa zatrudnienia: umowa o pracę

  1. Wymagania niezbędne:
  2. Posiadanie kwalifikacji zgodnych z art. 116 oraz art. 156 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1507 ze zm.) tj. spełnienie co najmniej jednego z niżej wymienionych warunków:
  3. a) ukończone kolegium pracowników służb społecznych,
  4. b) ukończone studia wyższe na kierunku praca socjalna,
  5. c) do dnia 31 grudnia 2013 r. Ukończone studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie,
  6. Obywatelstwo polskie.
  7. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz prawo do korzystania w pełni z praw publicznych.
  8. Znajomość obowiązujących przepisów prawnych z zakresu pomocy społecznej i kodeksu postępowania administracyjnego.

III. Wymagania dodatkowe stawiane kandydatom:

  1. Preferowane doświadczenie zawodowe związane z wykonywaniem zadań pracownika socjalnego.
  2. Znajomość przepisów:
  3. a) ustawy z dnia marca 2004 r. o pomocy społecznej wraz z aktami wykonawczymi,
  4. b) ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 września 2011 r. w sprawie procedury „Niebieskie Karty” oraz wzorów formularzy „Niebieska Karta”,
  5. c) ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego,
  6. d) ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
  7. e) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego,
  8. f) ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
  9. Umiejętność kształtowania relacji międzyludzkich, analityczne podejście do problemów, umiejętność podejmowania działań interdyscyplinarnych, umiejętność komunikowania się z interesantem, w tym także nastawionych roszczeniowo, zagrożonym wykluczeniem lub już wykluczonym społecznie.
  10. Znajomość obsługi komputera, tabletu.
  11. Umiejętność pracy w zespole i radzenia sobie ze stresem.
  12. Obowiązkowość, rzetelność, punktualność.
  13. Umiejętność dobrego radzenia sobie w różnych sytuacjach z trudnym klientem, kreatywność, innowacyjność, umiejętność kooperowania z różnymi podmiotami, umiejętność korzystania z zasobów (instytucjonalnych i ludzkich).

  1. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracownika socjalnego:
  2. Wykonywanie zadań pracownika socjalnego wynikających z aktualnie obowiązującej ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 roku, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
  3. Praca socjalna.
  4. Udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
  5. Wdrażanie nowych form pracy socjalnej w oparciu o wytyczne standaryzacji pomocy społecznej.
  6. Pomoc w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej, skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań.
  7. Pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspakajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych.
  8. Współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania negatywnych skutków zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa.
  9. Współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia.
  10. Przeprowadzanie konsultacji i instruktarzu związanego z problemami uzależnień oraz konsultacji dot. problemów przemocy domowej.
  11. Sprawozdawczość.
  12. Inne zadania zlecone przez Dyrektora MGOPS, nie wymienione powyżej a związane bezpośrednio z pracą socjalną.
  13. Wymagane dokumenty:

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej),
  • list motywacyjny,

List motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb rekrutacji Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej                   w Koluszkach zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 922)

  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
  • kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy),
  • kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje z zakładów pracy,
  • oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku,
  • oświadczenie kandydata, iż nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona,
  • oświadczenie kandydata, iż wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek został na niego nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd,
  • oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
  • inne dokumenty potwierdzające zdobytą wiedzę, umiejętności i kwalifikacje.

– Oświadczenia muszą być własnoręcznie podpisane przez kandydata imieniem i nazwiskiem.

– W przypadku zatrudnienia kandydat może być w razie konieczności zobowiązany                    do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały ww. dokumentów.

  1. Termin i miejsce składania dokumentów:

Etap I.

Oferty pracy należy składać w zamkniętych kopertach do dnia 31 sierpnia 2020 roku do godz. 15.00 pokój nr 12 -budynek Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej                  w Koluszkach (po telefonicznym uzgodnieniu pod numerem 44 714 58 25) – decyduje data faktycznego wpływu do MGOPS w Koluszkach lub przesłać na adres: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, 95-040 Koluszki, ul. Brzezińska 32. Koperty powinny być opatrzone adresem nadawcy oraz dopiskiem „Nabór na stanowisko pracownik socjalny”. Dokumenty, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane.

Komisja powołana do zaopiniowania kandydatów, na podstawie złożonych ofert dokona oceny spełnienia przez kandydatów wymagań niezbędnych dla pracy na danym stanowisku.

Etap II

Z każdym z kandydatów spełniających wymagania niezbędne Komisja przeprowadzi,               w uzgodnionym terminie rozmowę kwalifikacyjną, obejmującą niezbędny sprawdzian umiejętności weryfikującego wymaganą znajomość przepisów.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej MGOPS.

VII. Rekrutacja

  1. Informacje dodatkowe

Informacje na temat naboru na stanowisko można uzyskać w Dziale Pomocy Społecznej Ośrodka lub telefonicznie tel. 44 714 58 25, 44 714 58 44.

Po zakończeniu procedury naboru, osoby które nie zostały zatrudnione będą mogły odebrać swoje dokumenty aplikacyjne w godzinach pracy Ośrodka.

image_pdfimage_print